Meteen naar de inhoud

4 april is het ‘Wandel naar je Werk-dag’. “Wandelen, daar zou ik graag tijd voor maken” Bewegen houdt je fit: niet alleen je …

4 april is het ‘Wandel naar je Werk-dag’.

“Wandelen, daar zou ik graag tijd voor maken”
Bewegen houdt je fit: niet alleen je lijf, maar ook je geest. En dat is precies wat jij als mantelzorger nodig hebt. We vertellen je graag de voordelen van wandelen en geven tips hoe je wandelmomenten in je dag kunt brengen.

Voordelen van wandelen
Wandelen is een eenvoudige manier om in beweging te komen en uit onderzoek blijkt ook dat het heel veel gezondheidsvoordelen geeft, zoals:
Versterkt spieren en botten.
Verlaagt de bloeddruk.
Zorgt voor aanmaak van vitamine D (vanwege de zon buiten).
Stimuleert hersenactiviteit.
Je voelt je fitter, sterker en energieker.
Minder kans op ziektes zoals diabetes, hart- en vaatziekten, angst en depressie.

Tips om tijd te vinden voor wandelen
Plan een aantal momenten per week in om er lekker op uit te gaan. Bekijk de agenda en stel jezelf de vraag welke activiteit past er in je dag? Voorbeeld: Als ik in de ochtend mijn man naar de dagbesteding heb gebracht, dan ga ik daarna een stuk wandelen. Of Als ik in de avond mijn vrouw geholpen heb met douchen, dan ga ik daarna een blokje om.
Stel kleine doelen, dus ga niet meteen voor de 10km, maar een wandelingetje van 20 minuten kan al genoeg zijn.
Bedenk dan ook wat je kunt doen als het toch niet uitkomt.

Als mantelzorger weet je als geen ander dat wat in eerste instantie een rustige avond zou zijn ineens kan omslaan naar een avond vol zorg verlenen. Hoe ga je hiermee om? Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn dat het niet lukt, maar bedenk ook dat er nog andere momenten zijn waarop het wel kan lukken.

#wandelnaarjewerkdag #mantelzorg #werkgeluk #leefplezier #wiezorgtervoorjou?

(Feed generated with FetchRSS)


Terug naar Nieuws